Esitykset
Ursin Jani. Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa (KAPPAS). Korkeakoulujen KOTA-seminaari. Online, Suomi, 29.8.2023
Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Kleemola Katri, Ursin Jani. Associations of critical thinking with educational and socioeconomic background of Finnish students. EARLI Conference. Thessaloniki, Kreikka, 26.8.2023
Goller Michael, Caruso Carina, Hyytinen Heidi, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja. Do student teachers FIT-Choice motives explain how they study during teacher education?. EARLI Conference. Thessaloniki, Kreikka, 25.8.2023
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa. Competence profiles of generic skills among Finnish undergraduate students. European Conference on Educational Research. Glasgow, Iso-Britannia, 23.8.2023
Ursin Jani. Does higher education teach students to think critically? Key findings from Finland. American Institutes for Research (AIR) Webinar Series: Research on International Studies in Educational. Online, Suomi, 26.1.2023
Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Kleemola Katri, Ursin Jani, Toom Auli. How does self-regulation contribute to students test performance in a critical thinking assessment?. EARLI SIG 1 + 4 Conference. Cadiz, Espanja, 28.6.2022
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. Assessment of Finnish undergraduates generic skills. ECER. Online, Suomi, 9.9.2021
Ursin Jani. Geneeriset taidot korkeakouluopinnoissa - KAPPAS!-hankkeen satoa. Polamkin opetuksen kehittämispäivä. Online, Suomi, 21.5.2021
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari. Assessing undergraduates' generic skills in Finland. Key findings and experiences. The Assessment of Higher Education Learning Outcomes Webinar. Virtual, Suomi, 17.5.2021
Hyytinen Heidi, Ursin Jani, Kleemola Katri, Toom. Higher education students self-regulation skills in performance-based assessments. AERA Annual Meeting (Virtual). Virtual, Suomi, 9.4.2021
Ursin Jani. Korkeakouluopiskelijoiden yleiset taidot - pitääkö olla huolissaan?. Keskustelutilaisuus Karvin kanssa. Online, Suomi, 9.3.2021
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari. Assessing undergraduates' learning outcomes in Finland. Results and experiences. Online meeting with OECD. Jyväskylä (online), Suomi, 17.2.2021
Ursin Jani. Laatu ja sen arviointi korkeakoulutuksessa. Laatu korkeakoulutuksessa -webinaari. Online, Suomi, 3.2.2021
Ursin Jani. Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen arviointi - Kappas!-hankkeen tuloksia. Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen osaaminen - Kappas!-hankkeen loppuwebinaari. Online, Suomi, 21.1.2021
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen arviointi Suomessa. Korkeakoulututkimuksen XIV kansallinen symposium. Jyväskylä (online), Suomi, 15.12.2020
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. Korkeakouluopiskelijoiden geneeriset taidot - Kappas!-hankkeen alustavia tuloksia. Kasvatustieteen päivät. Helsinki (online), Suomi, 15.12.2020
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari. KAPPAS! - korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa. Alustavia tuloksia. Opetus- ja kulttuuriministeriön korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osaston osastokokous. Online, Suomi, 9.10.2020
Hyytinen Heidi, Ursin Jani, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. Higher education students self-regulation and cognitive processes in generic skills performance assessment situations. European Conference on Educational Research. Glasgow (online), Iso-Britannia, 27.8.2020
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. Assessment of Finnish Undergraduate Students' Generic Skills - Does Field of Study Matter?. ECER. Glasgow (conference cancelled), Iso-Britannia, 25.8.2020
Ursin Jani. CLA+ International (KAPPAS!) - report from Finland. OECD/CLA+ International Initiative Assessing Generic Skills in Tertiary Education. Online, Suomi, 30.3.2020
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Toom Auli. Cultural adaptation of an assessment instrument from USA to Finland. Australian Association for Research in Education (AARE) Conference. Brisbane, Australia, 5.12.2019
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari. The KAPPAS project - Assessing undergraduates' learning outcomes in Finland. CLA+ in Finland videoconference with OECD. Online, Suomi, 7.11.2019
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Toom Auli. Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi - KAPPAS!-hanke. Korkeakoulujen opetuksesta vastaavien vararehtoreiden/johtajien tapaaminen. Helsinki, Suomi, 29.10.2019
Ursin Jani, Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Toom Auli. The KAPPAS project - Assessing undergraduates' learning outcomes in Finland. Visit of the Education Authority of Hungary. Helsinki, Suomi, 18.10.2019
Hyytinen Heidi, Ursin Jani, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Kleemola Katri, Toom Auli. KAPPAS! − Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa. Pedaforum-päivät. Helsinki, Suomi, 5.6.2019
Ursin Jani. KAPPAS - lyhyt oppimäärä. Keskustelutilaisuus korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arvioinnista. Helsinki, Suomi, 24.4.2019
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. The Younger, the Better? Literacy and Numeracy Skills of Finnish Higher Education Graduates. ASHE 2018. Tampa, Yhdysvallat, 14.11.2018
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. The Younger, the Better? Literacy and Numeracy Skills of Finnish Higher Education Graduates. ASHE 2018. Tampa, Yhdysvallat, 14.11.2018
Mathies Charles, Ursin Jani, Nokkala Terhi, Weimer Leasa. Current Challenges in Finnish Higher Education. LCACHE Colloquium Series, Fall 2018. Tampa, Florida, Yhdysvallat, 13.11.2018
Goller Michael, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Dagmar, Harteis Christian. Motivations and perceptions of Finnish and German teacher students for choosing teaching career. ECER 2018. Bolzano, Italia, 6.9.2018
Ursin Jani, Aittola Helena. Enhancing inclusiveness and working life relevance of Finnish higher education. SANORD 2018. Jyväskylä, Suomi, 17.8.2018
Ursin Jani. Osaamisen arviointi korkeakoulutuksessa. KTPO-tutkijatapaaminen. Helsinki, Suomi, 21.6.2018
Ursin Jani. It is not Easy to be a Gatekeeper Complexities of Peer Reviewing from the Point of View of an Editor in the Field of Education. Scientific Communication and Gatekeeping in Academia in the 21st Century. Uppsala, Ruotsi, 25.5.2018
Ursin Jani. From an Ivory Tower Researcher to a Networked Innovator? Changing Roles of Finnish Academics.. SANORD-konferenssi. Victoria Falls, Zimbabwe, 1.12.2017
Christian Harteis, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Goller Michael; Dagmar. Comparison of Finnish and German teacher students motivations for choosing teaching career. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017
Christian Harteis, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Goller Michael; Dagmar. Comparison of Finnish and German teacher students motivations for choosing teaching career. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. Literacy and Numeracy Skills of Finnish Higher Education Graduates. Consortium of Higher Education Researchers (CHER) Annual Conference. Jyväskylä, Suomi, 29.8.2017
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. Literacy and Numeracy Skills of Finnish Higher Education Graduates. Consortium of Higher Education Researchers (CHER) Annual Conference. Jyväskylä, Suomi, 29.8.2017
Rautopuro Juhani, Ursin Jani. It pays to educate? Competencies and skills of Finnish higher education graduates. European Conference on Educational Research. Kööpenhamina, Tanska, 24.8.2017
Rautopuro Juhani, Ursin Jani. It pays to educate? Competencies and skills of Finnish higher education graduates. European Conference on Educational Research. Kööpenhamina, Tanska, 24.8.2017
Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. Motivations for Choosing Teaching Career Comparison of Finnish and German Teacher Students. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017
Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. Motivations for Choosing Teaching Career Comparison of Finnish and German Teacher Students. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017
Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. I want to become a teacher - Comparison of Finnish and German teacher students motivations for choosing teaching career. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017
Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. I want to become a teacher - Comparison of Finnish and German teacher students motivations for choosing teaching career. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017
Ursin Jani. Academic Work and Identities in the 21st Century. Higher Education Colloquium Series. Dortmund, Saksa, 8.2.2017
Ursin Jani. Publicness of Finnish higher education. Higher Education Forum in Asia: Changing University Ideas and Patterns. Taipei, Taiwan, 19.1.2017
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. What Are Finnish Higher Education Graduates Able to Do? Competences in Literacy, Numeracy and Problem Solving in Technology-Rich Environments. SRHE International Conference on Research into Higher Education. Newport, Iso-Britannia, 8.12.2016
Ursin Jani, Rautopuro Juhani. What Are Finnish Higher Education Graduates Able to Do? Competences in Literacy, Numeracy and Problem Solving in Technology-Rich Environments. SRHE International Conference on Research into Higher Education. Newport, Iso-Britannia, 8.12.2016
Ursin Jani, Aittola Helena. University Mergers as Experienced by Finnish Academics. CHER-konferenssi. Cambridge, Iso-Britannia, 6.9.2016
Ursin Jani, Vähäsantanen Katja. What Can Be Learned from the Finnish Education and Teaching?. Vierailuluento Paderbornin yliopistossa. Paderborn, Saksa, 23.5.2016
Lasonen Johanna, Ursin Jani, Bogush Meredith. A Comparison of Learning Outcomes in Undergraduate Study Programs in the United States and Finland. American Educational Research Associations Annual Meeting. Washington, DC., Yhdysvallat, 11.4.2016
Ursin Jani, Lasonen Johanna, Bogush Meredith. International Understanding of Learning Outcomes in Higher Education: A Case Study between Finland and the United States. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Jyväskylä, Suomi, 19.2.2016
Ursin Jani. Has Bologna Made a Difference in Current Higher Education? Finnish perspective. SPCE-SEC Conference. Lissabon, Portugali, 27.1.2016
Ursin Jani. Student Engagement for Quality Assurance in Finnish Higher Education. Conference on Student Engagement for Quality Assurance of University Education: a comparison between the UK, the USA, Australia, Finland, Sweden, Taiwan, and Japan. Tokio, Japani, 23.1.2016
Vähäsantanen Katja, Ursin Jani, Hökkä Päivi. Between External Pressures and Internal Ambitions Conflicting Narratives of Academic Work. The Researching Work and Learning (RWL) conference. Singapore, Singapore, 11.12.2015
Ursin Jani. External and Internal Quality Assurance of Finnish Higher Education. Helsinki, Suomi, 22.10.2015
Ursin Jani. Assessment of learning outcomes in higher education - integral component of curriculum?. European Conference on Curriculum Studies. Porto, Portugali, 16.10.2015
Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Emotionally Imbued Professional Identity and Agency of Finnish Academics. European Conference on Educational Research. Budapest, Unkari, 10.9.2015
Coates Hamish, Lennon Mary Catharine, Ursin Jani, Zlatkin-Troitschanskaia Olga. Innovation to improve the assessment of student learning outcomes. EAIR Annual Forum. Krems, Itävalta, 31.8.2015
Sulkunen Sari, Malin Antero, Ursin Jani. Korkeakouluopiskelijoiden tekstitaidot. Futuuri! Kieletn kesäkoulu 2015. Jyväskylä, Suomi, 3.6.2015
Ursin Jani. Measurement of Learning Outcomes and Competence-based Assessments to Build Up Skilled Graduates. Towards a Paradigm Shift in Higher Education. Kairo, Egypti, 25.5.2015
Ursin Jani, Välimaa Jussi. University mergers as example of HE policy in Finland. Step4EU Policy Workshop. Varsova, Puola, 21.5.2015
Ursin Jani. Learning outcomes in higher education - salvation or curse?. A presentation for Doctoral Students of the Faculty of Education. Varsova, Puola, 20.5.2015
Ursin Jani. Korkeakoulutuksen (rakenteellinen) kehittäminen. Ylioppilaskuntien yhteistyötapaaminen. Jyväskylä, Suomi, 30.3.2015
Ursin Jani. Ulkoisten arviointien kansalliset erityispiirteet. Tampereen ammattikorkeakoulun henkilöstöpäivä. Tampere, Suomi, 4.2.2015
Ursin Jani. Muutuako vai ei? Opettajuus koulutusjärjestelmän uudistuksissa. EDUCA-messut. Helsinki, Suomi, 24.1.2015
Ursin Jani. Changing landscpapes of academic work. Yliopistopedagogiset opinnot. Jyväskylä, Suomi, 12.1.2015
Ursin Jani. Innokomppibarometrin kehitys ja käyttö tilastollisen aineiston valossa. Uudistajia kouluttamassa. Innovaatiokompetenssien kehittyminen ja arviointi -seminaari. Turku, Suomi, 21.11.2014
Ursin Jani. Menestyjät ja altavastaajat polarisoituva akateeminen työ. Yliopistot muutoksen myllerryksessä -seminaari (OAJ:n yliopistopäivät. Kirkkonummi, Suomi, 14.11.2014
Ursin Jani. Internationalisation of Higher Education Experiences from Finland. Leipzig Policy Research Workshop. Leipzig, Saksa, 7.11.2014
Ursin Jani. Korkeakoulujen laadunvarmistus. Korkeakouluhallinnon ja johtamisen koulutusohjelma. Kuopio, Suomi, 23.10.2014
Ursin Jani. Comparative Assessment of Higher Education Learning Outcomes. University of Debrecen Symposium: Cultural Heritage and Innovations in the Humanities in the 21st Century. Debrecen, Unkari, 9.10.2014
Ursin Jani. International comparative study in higher education mission (im)possible?. Lecture for the doctoral students of the University of Debrecen. Debrecen, Unkari, 8.10.2014
Ursin Jani, Lasonen Johanna, Hernandez-Gantes Victor, Fletcher Edward. Definitions of Learning Outcomes in Undergraduate Study Programs: A Case Study Between Finland and the United States. European Conference on Educational Research. Porto, Portugali, 3.9.2014
Aittola Helena, Siekkinen Taru, Ursin Jani, Välimaa Jussi. Korkeakouludiplomikokeilu - miksi ja miten?. Korkeakoulututkimuksen XII kansallinen symposium. Jyväskylä, Suomi, 20.8.2014
Ursin Jani, Saarinen Taina. Writing an article. European Conference On Language Learning And Teaching workshop. Vesanka, Suomi, 12.5.2014
Ursin Jani. Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen arviointi (AHELO-hanke). Tulevaisuuden oppiminen -seminaarisarja. Jyväskylä, Suomi, 25.3.2014
Kallio Eeva, Ursin Jani, Lindblom-Ylänne Sari, Seppälä Hannele. Lyhyt johdatus aikuisen ajattelun kehittymiseen. Aikuisen ajattelun kehittymisen tutkimuksen menetelmistä. Jyväskylä, Suomi, 14.3.2014
Ursin Jani. Korkeakouludiplomi-kokeiluhankkeen. Korkeakouludiplomi -seminaari. Jyväskylä, Suomi, 13.3.2014
Ursin Jani. AHELO yritys kansainvälisesti mitata opiskelijoiden ajattelutaitoja. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 21.11.2013
Ursin Jani. Opetuksen laatu kaikuja AHELO:sta. OAJ:n ammattikorkeakoulupäivät. Helsinki, Suomi, 13.11.2013
Coates Hamish, Richardson Sarah, Edwards Daniel, Ursin Jani, Hovdhaugen Elisabeth. Assessing higher education student learning outcomes why, how and what next in Australia, Finland and Norway. European Conference in Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013
Ursin Jani. Can learning oucomes in higher education be measured internationally? AHELO as an example.. Biennial conference on European Association for Research on Learning and Instruction. München, Saksa, 28.8.2013
Ursin Jani, Nokkala Terhi. The Finnish research funding model and its implications for academic research. International Conference of Europeanists. Amsterdam, Alankomaat, 27.6.2013
Ursin Jani. Suomen tulokset ja kokemukset. AHELO-tutkimuksen satoa seminaari. Helsinki, Suomi, 14.5.2013
Ursin Jani. Results of the International Feasibility Study on Undergraduates Learning Outcomes Managed by OECD. SPRING 2013 COLLOQUIUM SERIES. Tampa, Yhdysvallat, 20.3.2013
Ursin Jani, Ylijoki OIli-Helena. The construction of academic identity in the changes of Finnish higher education. SRHE Annual Research Conference. Newport, Iso-Britannia, 13.12.2012
Ursin Jani. Miten opiskelijoiden geneerisiä valmiuksia voidaan kansainvälisesti mitata?. Miksi opetamme? Informaatiolukutaidonopetuksen vaikuttavuutta aervioimassa seminaari. Helsinki, Suomi, 29.11.2012
Ursin Jani. A PISA Study for Higher Education - Is It Really Possible?. The Association for the Study of Higher Education (ASHE) annual conference. Las Vegas, Yhdysvallat, 15.11.2012
Ursin Jani. The role of management in Finnish university mergers. European Conference on Educational Research. Gadiz, Espanja, 20.9.2012
Ursin Jani, Hautamaki Jarkko. Do Finnish Upper Secondary Graduates Have Enough Competences to Study in Higher Education?. European Conference on Educational Research. Gadiz, Espanja, 20.9.2012
Ursin Jani, Hyytinen Heidi. AHELO assessment of higher education learning outcomes.. European Conference on Educational Research. Gadiz, Espanja, 19.9.2012
Ursin Jani, Papadimitriou Antigoni, Williams James. Quality policies introduction and micro level implementation challenges: experience from three countries. IMHE General Conference. Pariisi, Ranska, 18.9.2012
Ursin Jani. Laatu korkeakouluissa. Korkeakouluhallinnon ja johtamisen koulutusohjelma. Jyväskylä, Suomi, 13.9.2012
Ursin Jani. Koulutuksen laatu kansainvälinen viitekehys. Yhteistyötä laadun vuoksi seminaari. Ammattikorkeakoulujen laatutoimijoiden tapaaminen. Espoo, Suomi, 12.9.2012
Papadimitriou Antigoni, Ursin Jani, Hoffman David, Shumilova Yulia, Neseris L, Fumasoli T, Cremoni Leo. Internationalization Policies and Practices in European Higher Education: a Comparative North-South View. Consortium of Higher Education Researchers (CHER) Annual Conference. Belgrade, Serbia, 11.9.2012
Ursin Jani. Laadunvarmistus osana korkeakoulujen kehittämistä?. Korkeakoulutuksen laadunvarmistuskoulutus. Espoo, Suomi, 11.5.2012
Papadimitriou Antigoni, Ursin Jani, Hoffman David, Shumilova Yulia, Neseris Lefteris, Fumasoli Tatiana, Cremoni Leron. Introduction, implementation and evaluation regarding internationalization policies in European higher education area: A comparative North-South view. The 56th Annual Conference of the Comparative and International Education Society. San Juan, Puerto Rico, 24.4.2012
Ursin Jani. Korkeakoulututkijan kommenttipuheenvuoro. Korkeakoulusektorin rakenteellisen kehittämisen kotouttaminen vertaileva tapaustutkimus -loppuseminaari. Helsinki, Suomi, 27.3.2012
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Towards joint educational structures and practices. Experiences from the mergers of Finnish universities.. Nordic Conference on Higher Education and Research.. Espoo, Suomi, 10.2.2012
Ursin Jani. Mikä AHELO oikein on?. Korkeakoulujen AHELO-yhdyshenkilöiden koulutus. Helsinki, Suomi, 27.1.2012
Ursin Jani. Mikä AHELO oikein on?. Korkeakoulujen AHELO-yhdyshenkilöiden koulutus. Oulu, Suomi, 20.1.2012
Ursin Jani. Challenges of university mergers as experienced by Finnish academic staff.. SRHE Annual Research Conference. Newport, Iso-Britannia, 8.12.2011
Ursin Jani. AHELO ajankohtaiset kuulumiset. Kokkola, Suomi, 11.11.2011
Ursin Jani, Hyytinen Heidi. AHELO - miksi ja miten mitata oppimista korkeakoulutuksessa?. Korkeakoulututkimuksen XI symposium. Jyväskylä, Suomi, 22.8.2011
Ursin Jani. Laatu korkeakouluissa. Korkeakouluhallinnon ja johtamisen koulutusohjelma. Tampere, Suomi, 14.4.2011
Heikkinen Erja, Ursin Jani. Finnish HE landscape from the HEI perspective.. Profiling of higher education institutions in changing landscapes diversity and governance in light of recent mergers and other changes. Oslo, Norja, 31.3.2011
Ursin Jani, Hyytinen Heidi. AHELO Assessment of higher education learning outcomes. Nordic Educational Association's Congress. Jyväskylä, Suomi, 11.3.2011
Ursin Jani. Kansainväliset vertailevat oppimistulosarvioinnit perus- ja korkea-asteella.. Näkökulmia koulutuksen arviointiin -seminaari. Helsinki, Suomi, 2.3.2011
Hyytinen Heidi, Ursin Jani. What are generic skills in higher education?. Conference on Modeling and Measurement of Competencies in Higher Education. Berliini, Saksa, 25.2.2011
Ursin Jani. AHELO a PISA study for higher education?. Brown Bag Lunch Presentation. Tampa, Yhdysvallat, 16.2.2011
Ursin Jani. Laadunvarmistus osana korkeakoulun kehittämistä. Korkeakoulutuksen laadunvarmistuskoulutus. Helsinki, Suomi, 18.11.2010
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Towards joint educational stuctures and practices. Experiences from the mergers of Finnish universities.. The European Conference on Educational Research. Helsinki, Suomi, 25.8.2010
Papadimitriou Antigoni, Ursin Jani. Higher education policies and their effects on universities: the cases of quality reform in Greece and university mergers in Finland.. CHER-konferenssi. Oslo, Norja, 11.6.2010
Ursin Jani. Mitä AHELO mittaa?. PISA, PIAAC, AHELO: miksi ja miten OECD mittaa osaamista? -seminaari. Helsinki, Suomi, 20.5.2010
Ursin Jani. AHELO mikä se on?. Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät.. Pori, Suomi, 12.5.2010
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Academics and students experiences of university mergers in Finland. NERA 2010. Malmö, Ruotsi, 11.3.2010
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Kohti yhteisiä koulutusrakenteita. Rakennemuutoksesta eteenpäin -seminaari. Helsinki, Suomi, 10.2.2010
Aittola Helena, Ursin Jani, Välimaa Jussi. Yliopistofuusioilla kohti parempaa korkeakoulupedagogiikkaa?. Kasvatustieteen päivät. Tampere, Suomi, 26.11.2009
Ursin Jani. AHELO - korkeakouluopiskelijoiden taidot. Esiselvitys Suomessa. Tietojenkäsittelyalan koulutustoimikunnan kokous. Espoo, Suomi, 12.11.2009
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Yliopistojen rakenteellinen kehittäminen, akateemiset yhteisöt ja muutos. Koulutus, opetus ja oppiminen.. Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan sektoritutkimuksen tutkijatapaaminen.. Helsinki, Suomi, 2.11.2009
Ursin Jani, Geirsdóttir Guðrún, Jóhannesson Ingólfur Ásgeir, Jakku-Sihvonen Ritva, Tissari Varpu, Ots Aivar, Uusiautti Satu, Edvardsson-Stiwne Elinor, Papatsiba Vassiliki, Karseth Berith, Solbrekke Tone Dyrdal, Teelken Christine, Wihlborg Monne. The Bologna Process: How European policy is working out at national and institutional levels. European Conference on Educational Research. Wien, Itävalta, 29.9.2009
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. University mergers as experienced by Finnish academics. The case of teaching and learning.. European Conference on Educational Research. Wien, Itävalta, 28.9.2009
Ursin Jani. AHELO-hankkeen toteuttaminen Suomessa. AHELO korkeakouluopiskelijoiden taidot-seminaari. Helsinki, Suomi, 11.9.2009
Ursin Jani, Välimaa Jussi, Aittola Helena. Public goals - private rules? University mergers in Finland from the perspective of education. CHER Annual Conference. Porto, Portugali, 11.9.2009
Ursin Jani. Tavoitteena aikuisopiskelijan laadukas oppiminen.. Laadukas yhteistyö-seminaari. Kuopio, Suomi, 20.4.2009
Ursin Jani, Papadimitriou Antigoni, Leisyte Liudvika, Karkehabadi Sharon. Research on Quality Assurance Policies, Practices, and Challenges in Europe and the United States. American Educational Research Associations Annual Meeting. San Diego, Yhdysvallat, 17.4.2009
Ursin Jani, Papadimitriou Antigoni, Deane Diane. Views on excellence in American, Finnish and Greek Universities. American Educational Research Associations Annual Meeting. San Diego, Yhdysvallat, 15.4.2009
Ursin Jani. Sosiaalinen tilinpito arviointien kentässä. Sosiaalisen tilinpidon kehitysseminaari. Jyväskylä, Suomi, 16.12.2008
Ursin Jani, Aittola Helena, Välimaa Jussi. Koulutus yliopistojen rakenteellisessa kehittämisessä. Kasvatustieteen päivät 2008. Turku, Suomi, 27.11.2008
Ursin Jani. Laatua varmistamaan siis mitä ja miten?. Oulun yliopiston laatutyön asiantuntijakoulutus. Oulu, Suomi, 20.11.2008
Ursin Jani, Lomas Laurie. Collegial or Managerial? Academics conceptions of quality in English and Finnish universities. European Conference on Educational Research (ECER2008). Göteborg, Ruotsi, 12.9.2008
Papadimitriou Antigoni, Ursin Jani, Välimaa Jussi, Westerheijden Don F.. VIEWS ON EXCELLENCE IN FINNISH AND GREEK UNIVERSITIES. Consortium of Higher Education Researchers annual conference (CHER 2008). Pavia, Italia, 10.9.2008
Ursin Jani. Opetuksen ja oppimisen laadunvarmistus. Liikuntatieteiden laitoksen kehittämisseminaari. Vaajakoski, Suomi, 27.5.2008
Ursin Jani. Laatua varmistamaan. Suomen Akatemian laatutilaisuus. Helsinki, Suomi, 18.3.2008
Ursin Jani. Quality assurance of teaching and learning in Finnish higher education. Quality Assurance in University teaching. Full ahead. Dubrovnik, Kroatia, 25.11.2007
Ursin Jani. Korkeakoulutus sosiaalisena järjestelmänä. Ammattikorkea- ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät. Helsinki, Suomi, 11.10.2007
Ursin Jani. Academic conceptions of quality and quality assurance in Finnish universities. European Conference on Educational Research. Ghent, Belgia, 19.9.2007
Ursin Jani, Saarinen Taina. Policy change through focal points: the case of quality assurance in higher education. CHER-konferenssi. Dublin, Irlanti, 1.9.2007
Ursin Jani. Laadunvarmistusjärjestelmän osatekijät - tutkimuksellinen näkökulma. Korkeakoulutuksen laadunvarmistuskoulutus. Jyväskylä, Suomi, 8.5.2007
Ursin Jani. Laadunvarmistuksen käsitteet ja haasteet. Jyväskylän yliopiston laatuvastaavakoulutus. Jyväskylä, Suomi, 14.3.2007
Ursin Jani. Yliopistojen laadunvarmistus ja sen tulevaisuus. Yliopistot laadun varmistajina? Yliopistojen laadunvarmistuksen tutkimus- ja kehittämishankkeen päätösseminaari. Helsinki, Suomi, 14.2.2007
Saarinen Taina, Ursin Jani. Policy structures, actors and interfaces: perpectives into focal points in higher education policy. Geographies of Knowledge/Geometries of Power: Global Higher Education in the 21st Century, Gregynog (UK), Seminar 4. Gregynog, Iso-Britannia, 6.2.2007
Ursin Jani. Quality assurance of teaching and learning: Mission impossible?. A conference on the transformation of higher education: international influences.. Boulogne-Sur-Mer, Ranska, 22.11.2006
Ursin Jani. Quality assurance of teaching and learning: Mission impossible?. A conference on the transformation of higher education: international influences.. Boulogne-Sur-Mer, Ranska, 22.11.2006
Stiwne Elinor Edvardsson, Fejes Andrea, Litjens Judith, Ursin Jani. The Bologna Process in Process - Stories Told and Translated in Four European Countries. Part 1: the Translation and Interpretation of European Policy Documents at National Levels. ECER 2006. Geneve, Sveitsi, 13.9.2006
Stiwne Elinor Edvardsson, Fejes Andrea, Litjens Judith, Ursin Jani. The Bologna Process in Process - Stories Told and Translated in Four European Countries. Part 1: the Translation and Interpretation of European Policy Documents at National Levels. ECER 2006. Geneve, Sveitsi, 13.9.2006
Ursin Jani, Huusko Mira. Why (not) assess? Views from the academic departments.. EAIR Conference. Rooma, Italia, 31.8.2006
Ursin Jani, Huusko Mira. Why (not) assess? Views from the academic departments.. EAIR Conference. Rooma, Italia, 31.8.2006
Ursin Jani. In quality we trust. Geographies of Knowledge, Geometries of Power: Higher Education in the 21st Century, seminar 2. Gregynog, Iso-Britannia, 11.7.2006
Ursin Jani. In quality we trust. Geographies of Knowledge, Geometries of Power: Higher Education in the 21st Century, seminar 2. Gregynog, Iso-Britannia, 11.7.2006
Ursin Jani, Laurila Minna. Yliopistot laatua varmistamassa toimijan näkökulma. Oivalluksia etsimässä - yliopistojen laatuverkoston seminaari. Oulu, Suomi, 20.6.2006
Ursin Jani. Research project on quality assurance systems in Finnish universities. Quality Enhancement in University of Jyväskylä. Jyväskylä, Suomi, 16.6.2006
Ursin Jani. Lisäbyrokratiaa vai aitoa kehittämistä? Laadunvarmistusjärjestelmä ainelaitoksen arjessa.. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Hämeenlinna, Suomi, 9.2.2006
Ursin Jani. Laadunvarmistusjärjestelmät perusyksikön arjessa. Laitosjohtajien näkökulma.. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 17.11.2005
Ursin Jani, Paloniemi Susanna. Opettajuuden muotokuvat. Opettajien opettajuuskäsityksiä.. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 17.11.2005
Ursin Jani. Introducing internal quality assurance system into Finnish universities. The case of teaching and learning.. International Conference on Quality Development (UNIQUAL). Trondheim, Norja, 13.10.2005
Ursin Jani. Study guidance during the first year in university. A teacher's perspective.. European Conference on Educational Research (ECER). Dublin, Irlanti, 8.9.2005
Paloniemi Susanna, Ursin Jani. Opettajana yliopistossa - yksin vain yhdessä?. Korkeakoulututkimuksen IX kansallinen symposium. Jyväskylä, Suomi, 6.9.2005
Ursin Jani. Laatua, varmistusta ja järjestelmiä - arvioinnin systematisoiminen yliopistoissa.. Korkeakoulututkimuksen XI symposium. Jyväskylä, Suomi, 5.9.2005
Ursin Jani. Whys and ways of internal quality assurance in Finnish universities.. Consortium of Higher Education Researchers (CHER). Jyväskylä, Suomi, 2.9.2005
Ursin Jani. Tutkimushankkeen esittely Korkeakoulujen arviointineuvoston sihteeristölle. Helsinki, Suomi, 21.6.2005
Paloniemi Susanna, Ursin Jani. Competence of university teachers - comparison between a university department and the open university. ECER 2004. Rethymnon, Kreikka, 25.9.2004
Ursin Jani. What kind of scholars work in a research group? A classification of Finnish Medical and engineering research group members. ECER 2004. Rethymnon, Kreikka, 22.9.2004
Paloniemi Susanna, Ursin Jani. Opettajana yliopistossa - osaamisen haasteet ainelaitoksella ja avoimessa yliopistossa. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Jyväskylä, Suomi, 13.2.2004
Ursin Jani. Collaboration among academics - the role of process characteristics in Finnish medical and engineering research groups. ECER-konferenssi. Hampuri, Saksa, 19.9.2003
Ursin Jani. Collaboration among academics - the role of conflicts and trust in Finnish medical and engineering research groups. CHER-konferenssi. Porto, Portugali, 6.9.2003
Ursin Jani. The advantages and disadvantages of producing new knowledge in groups. European Conference on Educational Research, ECER 2002. Lissabon, Portugali, 12.9.2002
Ursin Jani. Tutkimusryhmätyöskentelyn edut ja haitat. Korkeakoulututkimuksen VIII kansallinen symposium. Jyväskylä, Suomi, 29.8.2002
Ursin Jani. Interdependence and preference fot teamwork in the production of new knowledge. European Conference on Educational Research (ECER 2001). Lille, Ranska, 5.9.2001
Ursin Jani. Group Dynamics in the Production of New Knowledge - A Theoretical Framework. European Conference on Educational Research (ECER). Edinburgh, Iso-Britannia, 21.9.2000