Aiemmat tulokset
TIMSS 2019 -tulokset
Tiedote 8.12.2020
Matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen hyvällä tasolla kansainvälisessä tutkimuksessa – osaamiserot kasvussa
Kuvio medialle (PDF): 4. ja 8. luokan matematiikan ja luonnotieteiden osaaminen Suomessa vuodesta 2011 vuoteen 2019
Tutkimusraportit
Jouni Vettenranta, Jenna Hiltunen, Jenni Kotila, Piia Lehtola, Kari Nissinen, Eija Puhakka, Jonna Pulkkinen, Antti Ström: Perustaidoista vauhtia koulutielle. Neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen. Kansainvälinen TIMSS-tutkimus Suomessa.
Jouni Vettenranta, Jenna Hiltunen, Jenni Kotila, Piia Lehtola, Kari Nissinen, Eija Puhakka, Jonna Pulkkinen, Antti Ström: Tulevaisuuden avaintaidot puntarissa. Kahdeksannen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen. Kansainvälinen TIMSS-tutkimus Suomessa.
Neljäsluokkalaisten osaaminen lähes 50 maan vertailussa - TIMSS 2015
- Tiedote 29.11.2016: Neljäsluokkalaisten matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen heikentynyt
- Julkistamistilaisuuden 29.11.2016 tallenne
- Tutkimusraportti:
Jouni Vettenranta - Jenna Hiltunen - Kari Nissinen - Eija Puhakka - Juhani Rautopuro:
Lapsuudesta eväät oppimiseen. Neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen.
Kansainvälinen TIMSS-tutkimus Suomessa. - Päätulokset grafiikkana
- Diat: TIMSS julkistus 2015 (PDF)
11.12.2012 julkaistut TIMSS- ja PIRLS-raportit sekä tiedote
- Neljännen luokan raportti
ENEMMÄN ILOA OPPIMISEEN
Neljännen luokan oppilaiden lukutaito sekä matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen - Kahdeksannen luokan raportti
OPPIJALÄHTÖISTÄ PEDAGOGIIKKA ETSIMÄÄN
Kahdeksannen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen