Presentations

Kostiainen Emma, Pöysä-Tarhonen Johanna. Meaningful learning experiences over the course of teacher education studies. European Conference on Educational Research ECER 2019. Bolzano, Italia, 6.9.2018

Kostiainen Emma, Pöysä-Tarhonen Johanna. Meaningful learning experiences over the course of teacher education studies. European Conference on Educational Research. Bolzano, Italia, 6.9.2018

Pöysä-Tarhonen Johanna, Care Esther, Awwal Nafisa, Häkkinen Päivi. Collaborating to Measure Collaboration Skills: Principles, Methodologies, and Lessons Learned: ATC21S. National Conference on Measurement in Education NCME 2018. New York, Yhdysvallat, Yhdysvallat, 16.4.2018

Pöysä-Tarhonen Johanna, Care Esther, Awwal Nafisa, Häkkinen Päivi. Contrasting Qualities of Micro-Interaction Processes During Online Assessment of Collaborative Problem Solving Skills: Case-Based Portraits of Two Dyads. Annual Meeting of the American Educational Research Association AERA 2018. New York, Yhdysvallat, Yhdysvallat, 13.4.2018

Pöysä-Tarhonen Johanna, Care Esther, Awwal Nafisa, Häkkinen Päivi. Case-based Portraits of Contrasting Micro-Interaction Processes During Online Assessment of Collaborative Problem Solving. The 25th International Conference on Computers in Education. Christchurch, New Zealand, Uusi-Seelanti, 6.12.2017

Virtanen Anne, Tolvanen Asko, Niilo-Rämä Mikko, Häkkinen Päivi, Pöysä-Tarhonen Johanna, Näykki Piia, Järvelä Sanna. Luokanopettajaopiskelijoiden 2000-luvun taidot: Strategisen oppimisen taidot ja yhdessä työskentelyyn suhtautuminen ensimmäisten opintovuosien aikana. Kasvatustieteen päivät. Rovaniemi, Suomi, 1.12.2017

Virtanen Anne, Tolvanen Asko, Niilo-Rämä Mikko, Häkkinen Päivi, Pöysä-Tarhonen Johanna, Näykki Piia, Järvelä Sanna. Luokanopettajaopiskelijoiden 2000-luvun taidot: Strategisen oppimisen taidot ja yhdessä työskentelyyn suhtautuminen ensimmäisten opintovuosien aikana. Kasvatustieteen päivät. Rovaniemi, Suomi, 1.12.2017

Vesisenaho Mikko, Juntunen Merja, Häkkinen Päivi, Pöysä-Tarhonen Johanna, Parviainen Tiina, Wikgren Jan, Elomaa Viki-Veikko. Developing virtual reality research in education for understanding the role of emotions,   stress and their underlying brain states in learning. Media Education Conference - MEC 2017. Rovaniemi, Suomi, 28.11.2017

Vesisenaho Mikko, Juntunen Merja, Häkkinen Päivi, Pöysä-Tarhonen Johanna, Parviainen Tiina, Wikgren Jan, Elomaa Viki-Veikko. Developing virtual reality research in education for understanding the role of emotions,   stress and their underlying brain states in learning. Media Education Conference - MEC 2017. Rovaniemi, Suomi, 28.11.2017

Pöysä-Tarhonen Johanna, Care Esther, Awwal Nafisa, Häkkinen Päivi. Case-based portraits of micro-interaction patterns during online collaborative problem solving. EARLI 2017. Tampere, Suomi, 1.9.2017

Pöysä-Tarhonen Johanna, Arvaja Maarit. Locating and analyzing critical patterns of collective activity in an online course. The European Conference on Educational Research ECER 2017. Copenhagen, Tanska, 22.8.2017

Virtanen Anne, Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Näykki Piia, Järvelä Sanna. Miten tukea luokanopettajaopiskelijoiden myönteistä suhtautumista yhdessä työskentelyyn?. Peda-forum -päivät. Vaasa, Suomi, 16.8.2017

Virtanen Anne, Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Näykki Piia, Järvelä Sanna. Miten tukea luokanopettajaopiskelijoiden myönteistä suhtautumista yhdessä työskentelyyn?. Peda-forum -päivät. Vaasa, Suomi, 16.8.2017

Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Näykki Piia, Filppa Heidi, Järvelä Sanna, Laru Jari. Acquiring a better understanding of collaborative problem solving processes: Combining objective and subjective process tracing dataAcquiring a better understanding of collaborative problem solving processes: Combining objective and subjective process tracing data. EARLI SIG27 Conference. Oulu, Suomi, 1.12.2016

Virtanen Anne, Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Niilo-Rämä Mikko. Miten luokanopettajaopiskelijat suhtautuvat yhdessä työskentelyyn? Alustavia tuloksia pitkittäistutkimuksesta. Kasvatustieteen päivät. Turku, Suomi, 17.11.2016

Virtanen Anne, Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Niilo-Rämä Mikko. Miten luokanopettajaopiskelijat suhtautuvat yhdessä työskentelyyn? Alustavia tuloksia pitkittäistutkimuksesta. Kasvatustieteen päivät. Turku, Suomi, 17.11.2016

Pöysä-Tarhonen Johanna, Häkkinen Päivi, Näykki Piia, Isohätälä Jaana, Järvelä Sanna. Metacognitive and motivational regulation processes in prompted- and non-prompted collaborative learning. EARLI 2016 SIG20 and SIG26 Meetings. Gent, Belgia, 22.8.2016

Hähkiöniemi Markus, Venyvesi Kristof, Pöysä-Tarhonen Johanna, Tarnanen Mirja, Häkkinen Päivi, Kauppinen Merja , Martin Anne, Nieminen Pasi. Mathematics Learning through Arts and Collaborative Problem- Solving: The Princess and the Diamond-Problem’. Bridges Finland 2016. Jyväskylä, Suomi, 11.8.2016

Pöysä-Tarhonen Johanna, Care Esther, Awwal Nafisa, Häkkinen Päivi. Tracking student teachers’ technology-enhanced collaborative problem solving: Combining objective assessment data with subjective verbal reporting. 12th International Conference of the Learning Sciences. Singapore, Singapore, 23.6.2016

Pöysä-Tarhonen Johanna, Ahonen Arto, Häkkinen Päivi. Technology-enhanced assessment of teacher education students’ collaborative problem solving skills combining subjective and objective measures. Australian Association for Research in Education (AARE) Conference 2015. Fremantle, Australia, 2.12.2015

Pöysä-Tarhonen Johanna, Elen Jan, Tarhonen Pasi. Does improved quality of communication in student teams indicate improved collective performance?. 16th Biennial Earli Conference of Research on Learning and Instruction. Limassol, Kypros, 28.8.2015

Mäkitalo-Siegl Kati, Häkkinen Päivi, Järvelä Sanna, Ahonen Arto, Näykki Piia, Pöysä-Tarhonen Johanna. Enhancing teacher students' collaborative problem solving and strategic learning skills. EARLI'2015. Limassol, Cyprus, Kypros, 25.8.2015

Mäkitalo-Siegl Kati, Häkkinen Päivi, Järvelä Sanna, Ahonen Arto, Näykki Piia, Pöysä-Tarhonen Johanna. Enhancing teacher students' collaborative problem solving and strategic learning skills. EARLI'2015. Limassol, Cyprus, Kypros, 25.8.2015

Näykki Piia, Pöysä-Tarhonen Johanna, Järvelä Sanna, Häkkinen Päivi. Enhancing Teacher Education Students’ Collaborative Problem-Solving and Shared Regulation of Learning. Computer-Supported Collaborative Learning -conference. Göteborg, Ruotsi, 10.6.2015

Häkkinen Päivi, Järvelä Sanna, Mäkitalo-Siegl Kati, Ahonen Arto, Näykki Piia, Valtonen Teemu, Pöysä-Tarhonen Johanna, Sointu Erkko. Tulevaisuuden taidot opettajankoulutuksessa – PREP21-malli oppimisen strategisten taitojen ja yhteistoiminnallisen ongelmanratkaisun tukemiseen. Kasvatustieteen päivät. Oulu, Suomi, 21.11.2014

Jäppinen Aini-Kristiina, Pöysä-Tarhonen Johanna. Enhancing pedagogical leadership: Perspectives of collective competence management and co-dynamics.. International Congress for School Effectiveness and Improvement ICSEI 2012. Malmö, Ruotsi, 6.1.2012

Pöysä-Tarhonen Johanna, Elen Jan, Tarhonen Pasi. Studying the quality of communication in emerging self-managing student team companies over time. The 14th European Conference for Research on Learning and Instruction EARLI, Exeter, UK. Exeter, Iso-Britannia, 30.8.2011

Pöysä-Tarhonen Johanna, Elen Jan, Tarhonen Pasi. In search for better understanding of emerging student teams’ performances combining quantitative and qualitative methods.. Meeting of the EARLI Special Interest Group 17 Methodology in research of Learning. Jena, Saksa, 3.9.2010

Pöysä Johanna, Toivanen Heikki, Elen Jan, Hirvanen Matti, Kymäläinen Tapio, Tarhonen Pasi. Emerging student team companies. Studying the quality of dialogue and collaborative learning.. FINPIN 2010 Conference Innovation and Entreprneurship in Universities. Joensuu, Suomi, 25.4.2010

Elen Jan, Clarebout Geraldine, Sarfo Frederik , Louw Filip, Pöysä Johanna, Evers Marleen. Computer in ICT-monitors: a valid proxy?. the 17th International Conference on Computers in Education ICCE 2009. HongKong, Kiina, 2.12.2009

Pöysä Johanna, Toivanen Heikki. How team companies evolve in technology-rich collective educational milieu? Studying emerging dreams (i.e. future beliefs) of team entrepreneurship and the development of friend leadership over time. EBRF 2009 Research Forum to Understand Business in Knowledge Society: Emergent drivers of shared business models in globalizing ecosystems. Jyväskylä, Suomi, 24.9.2009

Häkkinen Päivi, Arvaja Maarit, Hämäläinen Raija, Pöysä Johanna. Challenges of computer-supported collaborative learning: review of SCORE studies. EARLI-konferenssi. Amsterdam, Alankomaat, 29.8.2009

Arvaja Maarit, Pöysä Johanna, Kuhmonen Petri, Valleala Ulla Maija. Building understanding on philosophy of science through different resources. 13th European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI). Amsterdam, Alankomaat, 27.8.2009

Arvaja Maarit, Pöysä Johanna, Kuhmonen Petri, Valleala Ulla Maija. Building understanding on philosophy of science through different resources. 13th European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI). Amsterdam, Alankomaat, 27.8.2009

Pöysä Johanna. Educational design for learning communities dwelling with technologies. the European Conference on Educational Research ECER 2008. Göteborg, Ruotsi, 11.9.2008

Evers Marleen, Sarfo Frederik, Louw Filip, Pöysä Johanna, Clarebout Geraldine, Elen Jan. The use of computer as a proxy for information and communication technology. the European Conference on Educational Research ECER 2008. Göteborg, Ruotsi, 10.9.2008

Pöysä Johanna, Lowyck Joost, Häkkinen Päivi. Tracing evolving technology-enhanced learning community and its territorial reference points in higher education milieu.. the 12th Conference for Research on Learning and Instruction EARLI 2007. Budapest, Unkari, 1.9.2007

Pöysä Johanna. University students' experiences in the early phases of community building in virtual learning environment. Meeting of EARLI SIG Instructional Design & SIG Learning and Instruction with Computers. Leuven, Belgia, 22.6.2006

Pöysä Johanna, Häkkinen Päivi. Virtual community in educational milieu. The concept of origin.. InterLearn- Multidisciplinary Approaches to Learning Conference. Helsinki, Suomi, 1.12.2005

Pöysä Johanna. Virtuaalinen oppijayhteisö. Syntyprosessi ja erityispiirteet korkeakoulukontekstissa. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 17.10.2005

Mäkitalo-Siegl Kati, Pöysä Johanna, Häkkinen Päivi. Uncertainty in distributed collaborative learning groups. Integrating Multiple Perpspectives on Effective Learning Environments. The 11th Biennial Earli conference. Nicosia, Kypros, 26.8.2005

Pöysä Johanna, Häkkinen Päivi, Lowyck Joost. Virtual learning community. The concept of origin in higher education context. 11th Conference for Research on Learning and Instruction. Nicosia, Kypros, 24.8.2005

Pöysä Johanna, Mäkitalo-Siegl Kati, Häkkinen Päivi. Virtual ethnography as an interactive practice. A multi-vocal representation. Kaleidoscope CSCL SIG Symposium. Lausanne, Sveitsi, 7.10.2004

Pöysä Johanna, Häkkinen Päivi. In search for the essence of learning community in virtual environment. A methodological perspective. the 10th Conference for Research on Learning and Instruction. Padova, Italia, 30.8.2003

Mäkitalo-Siegl Kati, Pöysä Johanna, Häkkinen Päivi. Socio-emotional level of grounding in a web-based conference of small group context.. CSCL 2003. Bergen, Norja, 15.6.2003

Pöysä Johanna, Mäkitalo-Siegl Kati. Monimenetelmäinen lähestymistapa virtuaaliympäristön tutkimuksessa.. Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -konferenssin tutkijatapaaminen (ITK'03). Hämeenlinna, Suomi, 9.4.2003

Pöysä Johanna. Interactive design for virtual learning communities. Student teachers’ conceptions concerning virtual environment as a socially shared ‘place’.. the 9th Conference for Research on Learning and Instruction. Fribourg, Sveitsi, 1.9.2001