Tai­na Saa­ri­nen: tu­los­sa / forthco­ming

Tulossa olevat julkaisut -- Ota yhteyttä, mikäli olet kiinnostunut - Forthcoming publications -- Please contact me for more information

Tulossa - forthcoming

Nokkala, T., Aarnikoivu, M., & Saarinen, T. (chapter, forthcoming in July 2023). “We shouldn’t let academia exhaust ourselves anymore!”: Pandemic practices and the changing psychological contract in the twenty-first century academia. In R. Pinheiro et al. (eds.) “The impact of Covid19 on the institutional fabric of higher education: Old patterns, new dynamics, and changing rules?”. Palgrave Macmillan. 

Anduena Ballo, Johanna Ennser-Kananen, Taina Saarinen, Anu Salpakoski & Minna Tervo (tulossa 2023) Akateeminen hyvinvointi mitattavana ominaisuutena ja mittaamattomana kokemuksena. Teoksessa Jari Eilola, Johanna Eronen, Pilvi Hämeenaho & Annika Tammela (eds.) Hyvinvointi koettuna, kuvattuna ja tulkittuna. JYU Studies. Jyväskylän yliopisto.

Arvioinnissa - Submitted or revised

Ian Jamieson, Evandro Coggo Cristofoletti, Ibrahim Oanda, Taina Saarinen (revised and resubmitted) Contextualising Student Services in Higher Education. Chapter in a volume

Johanna Ennser-Kananen, Mia Halonen, Taina Saarinen (submitted) Kieli, tieto ja episteemisen nationalismin ikiliikkuja

Johanna Ennser-Kananen, Erja Kilpeläinen & Taina Saarinen (being reviewed) Suomalaisen koulutuspolitiikan tasa-arvopyrkimykset ja niiden heijastumia ja katvealueita kielikoulutuksessa. Artikkeli kokoomateoksessa

Aarnikoivu, M. , Ennser-Kananen, J. & Saarinen, T. (tekeillä). Thinking otherwise about internationalisation: Mad Libbing a biased field. 

Tekeillä - In preparation

Saarinen, T., Aarnikoivu, M. and Nokkala, T. (in preparation) “This could be a turning point”. Rethinking times and spaces of academic work as a result of Covid-19 (working title)

Nikula T., Saarinen T. & Skinnari K. (in preparation) A multi-sited exploration of CLIL: political pedagogies, pedagogical policies. (working title)

Saarinen, T. & Kotilainen, S. (tekeillä) “Finnish” in parliamentary language debates on Finnish higher education in the 2000s: from postnationalism to new nationalism?