Tai­na Saa­ri­nen: tu­los­sa / forthco­ming

Tulossa olevat julkaisut -- Ota yhteyttä, mikäli olet kiinnostunut - Forthcoming publications -- Please contact me for more information

Tulossa - forthcoming

Ennser-Kananen, Johanna, Halonen, Mia & Saarinen, Taina (forthcoming May 2021) "Come join us and loose your accent!" Accent modification courses as hierarchisation of international students. Journal of International Students 11 (2).

Ala-Vähälä, T., Juusola, H., Moisio J. & Saarinen T. (tulossa toukokuu 2021) Monitasoinen ja monialainen toimijuus: Euroopan unioni ja suomalainen korkeakoulupolitiikka. Teoksessa Kimmo Elo (toim.) Suomi 25 vuotta EU:ssa. Turku: Sigillum.

Ennser-Kananen, Johanna & Saarinen, Taina (forthcoming September 2021) Challenging constitutional bilingualism with "What if...": Counterfactual histories and at-risk minorities in Finland. In C. Cunningham & C. J. Hall (eds.) Vulnerabilities, Challenges and Risks in Applied Linguistics. Bristol: Multilingual Matters.

Arvioinnissa - Submitted or revised

Aarnikoivu, M. & Saarinen, T. (revised) Epäfokus laadullisessa tutkimuksessa. Tiedepolitiikka.

Ferenc, V., Laihonen, P.  & Saarinen, T. (submitted). Dynamics of international and national in Finnish and Hungarian higher education 1990-2020.  In P. Ihalainen & A. Holmila (eds) Debating Internationalisms. A European History of Concepts ​Beyond​ ​Nation​ ​States. Berghahn. 

Saarinen, T. & Rontu, H. (submitted) What about Swedish? Internationalisation, societal responsibility and national languages in Finnish Higher education. In Apelgren, B.-M., Eriksson, A.-M. & Strömberg Jämsvi, S. (Eds.) Critical Intersections of Language Policy in Higher Education: Theory and Practice. Brill.

Ennser-Kananen, J. & Saarinen, T. (edited volume, submitted) Language and Change in Educational contexts. Empirical takes into new materialism and post-humanism (working title). Springer.

Ennser-Kananen, J. & Saarinen, T. (introductory chapter, submitted): Towards Socio-Material Research Approaches in Language Education. In Ennser-Kananen, J. & Saarinen, T. (eds.) Language and Change in Educational contexts. Empirical takes on new materialist approaches.   

Saarinen, T. & Huhta, A. (chapter, submitted) “Can do” Statements and Grammar Revisions: Assemblages of Curriculum, Textbook, Pupil and Teacher in Comprehensive School Language Textbook In Ennser-Kananen, Johanna & Saarinen, Taina (eds.) Language and Change in Educational contexts. Empirical takes on new materialist approaches.    

Johanna Ennser-Kananen, Erja Kyckling, Taina Saarinen, Laura Suur-Askola & Heidi Vaarala (submitted): Language education for everyone? Busting access myths (Working title)

Tekeillä - In preparation

Ihalainen, P. & Saarinen, T. (tekeillä) Kielentutkimuksen käsitteet poliittisen keskustelun historian tutkimuksessa. Teoksessa Pasi Ihalainen & Heli Valtonen (toim. ) Sanojen valta. Kielellisesti suuntautunut historiantutkimus.  

Johanna Ennser-Kananen, Mia Halonen, Taina Saarinen (tekeillä) Kieli, tieto ja episteemisen nationalismin ikiliikkuja

A. Ballo, J. Ennser-Kananen, D. Hoffman, T. Saarinen, A. Salpakoski & M. Terho (in preparation) Akateeminen hyvinvointi mitattavana ominaisuutena ja mittaamattomana kokemuksena. Teoksessa Jari Eilola, Johanna Eronen, Pilvi Hämeenaho & Annika Tammela (eds.) Hyvinvointi koettuna, kuvattuna ja tulkittuna.

J. Ennser-Kananen & T. Saarinen (in preparation) Can you imagine? A counterfactual analysis of Finland’s higher education as anti-racist, intersectional praxis. In M. Sommier, A. Roiha & M. Lahti (eds. ) Critical intercultural education in higher education: Putting theory into practice. Routledge.

T. Saarinen & J. Ennser-Kananen (in preparation). Internationalisation in English? Problematising the role of language in higher education internationalisation. In International Encyclopedia of Education.

T. Nokkala, M. Aarnikoivu & T. Saarinen (in preparation) “This could be a turning point”. Perceptions of academics on university pandemic practices. 

Nikula T., Saarinen T. & Skinnari K. (in preparation) A multi-sited exploration of CLIL: political pedagogies, pedagogical policies. (working title)