Presentations

Jääskelä, P., Honkimäki, S., Laine, K., and Häkkinen P. 2019. Digitutors as peer support of teachers in the development of university teaching. Paper presented at FERA 2019 pre-conference on Enhancing digi-pedagogical skills of higher education staff and change of learning environments, 20 November, Joensuu, Finland.

Heilala, V., Jääskelä, P., Saarela, M., and Kärkkäinen, T. 2019. Understanding the study experiences of students in low agency profile: Towards a smart education approach. Paper presented at the 1st Conference on Smart Information & Communication Technologies, SmartICT19, 26 – 28 September, Saidia, Morocco.

Jääskelä, P., Heilala, V., Laine, K., Häkkinen, P., and Kärkkäinen, T. 2019. Supporting student agency construction by using agency analytics in higher education. Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER) 2019, Hamburg, Germany.

Jääskelä, P., Heilala, V., Laine, K., Häkkinen, P., and Kärkkäinen, T. 2019. Supporting university student agency: Possibilities for using student agency analytics and a self-assessment tool. Presentation. PedaForum, 6 June, University of Helsinki, Helsinki.

Kärkkäinen Katarzyna, Jääskelä Päivikki, Tynjälä Päivi. Upskilling of academics’ knowhow: Trainers’ and participants’ experiences of university pedagogical courses. ECER 2022: Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research. Yerevan , Armenia, 1.9.2022

Kärkkäinen Katarzyna, Jääskelä Päivikki. Evaluation of teachers’ pedagogical training in a Finnish university. ECER 2021. Switzerland , Sveitsi, 7.9.2021

Kärkkäinen Katarzyna, Jääskelä Päivikki. Evaluation of teachers’ pedagogical training in a Finnish university. ECER 2021. Switzerland , Sveitsi, 7.9.2021

Jääskelä Päivikki, Tolvanen Asko, Marin Victoria, Häkkinen Päivi, Poikkeus Anna-Maija. Students’ agency experiences in Finnish and Spanish university courses. ECER. Bolzano, Italia, 5.9.2018

Honkimäki Sanna, Jääskelä Päivikki, Kratochvil Joachim, Tynjälä Päivi. Implementation of a University-wide Top-down Curriculum Reform: Perceptions of Academic Staff. ECER Konferenssi. Bolzano, Italia, 4.9.2018

Kyösti Sohvi, Jääskelä Päivikki, Heilala Ville, Häkkinen Päivi, Heinilä Joona, Kärkkäinen Tommi, Tolvanen Asko. Yliopisto-opiskelijat toimijuuttaan arvioimassa: palaute ja itsearviointimenetelmän kehittäminen toimijuusanalytiikan avulla. Esitelmä. Aikuiskasvatuksen tutkimuspäivät. Aikuiskasvatuksen tutkijapäivät. Joensuu, Suomi, 15.2.2018

Riivari Elina, Malin Virpi, Lukkari Teija, Jääskelä Päivikki. Feeling good and being inspired on campus: A search for meaningful work. 33rd EGOS Colloquium. Copenhagen, Tanska, 8.7.2017

Heinonen Kirsi, Jääskelä Päivikki, Isomäki Hannakaisa. University Teachers’ Conceptions of Their Role as Developers of Technology-Rich Learning Environments. CSEDU 2017: 9th International Conference on Computer Supported Education. Porto, Portugali, 23.4.2017

Lestinen Leena, Valleala Ulla Maija, Jääskelä Päivikki. Class teacher students´conceptions of teachers´professional responsibility. NERA - Congress of the Nordic Educational Research Association. Kööpenhamina, Tanska, 24.3.2017

Lestinen Leena, Valleala Ulla Maija, Jääskelä Päivikki. Class teacher students´conceptions of teachers´professional responsibility. NERA - Congress of the Nordic Educational Research Association. Kööpenhamina, Tanska, 24.3.2017

Valleala Ulla Maija, Lestinen Leena, Jääskelä Päivikki. Miten luokanopettajaopiskelijat ymmärtävät moraalisen ja sosiaalisen vastuun opintojen nivelvaiheessa. Kasvatustieteen päivät. Turku, Suomi, 17.11.2016

Lestinen Leena, Valleala Ulla Maija, Jääskelä Päivikki. Student teachers´conceptions of responsibility in classroom teacher education - the first phase of study. ISNITE 2016 - International symposium of New Issues in Teacher Education. Savonlinna, Suomi, 1.9.2016

Lestinen Leena, Valleala Ulla Maija, Jääskelä Päivikki. Student teachers´conceptions of responsibility in classroom teacher education - the first phase of study. ISNITE 2016 - 4th Interational Symposium on New Issues in Teacher Education. Savonlinna, Suomi, 1.9.2016

Jääskelä Päivikki, Häkkinen Päivi, Rasku-Puttonen Helena. Lecturers’ pedagogical beliefs regarding the integration of technology and learning in higher education. The European Conference on Educational Research (ECER). Budapest, Unkari, 7.11.2015

Jääskelä Päivikki, Vesisenaho Mikko, Rasku-Puttonen Helena, Häkkinen Päivi. Interaction and eEducation: What kind of support is needed to develop university teaching?. 7th International conference of education, research and innovation. Sevilla, Espanja, 18.11.2014

Jääskelä Päivikki, Vesisenaho Mikko, Rasku-Puttonen Helena, Häkkinen Päivi. Interaction and eEducation: What kind of support is needed to develop university teaching?. 7th International conference of education, research and innovation. Sevilla, Espanja, 18.11.2014

Jääskelä Päivikki, Vesisenaho Mikko, Juntunen Merja, Rasku-Puttonen Helena, Poikkeus Anna-Maija, Klemola Ulla, Häkkinen Päivi. eEducation - millaista tukea opetuksen kehittämiseen?. PedaForum. Lappeenranta, Suomi, 27.5.2014

Jääskelä Päivikki, Vesisenaho Mikko, Juntunen Merja, Rasku-Puttonen Helena, Poikkeus Anna-Maija, Klemola Ulla, Häkkinen Päivi. eEducation - millaista tukea opetuksen kehittämiseen?. PedaForum. Lappeenranta, Suomi, 27.5.2014

Heikkinen Hannu L.T., Jääskelä Päivikki, Karjalainen Merja. Kuka olet, Mentor?. Uupumista, häirintää vai yhteisöllistä kasvua? Kasvatustieteen päivät Rovaniemellä 21.–22.11.2002.. Rovaniemi, Suomi, 22.11.2002