Esitykset

Hökkä Päivi, Ikävalko Heini, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Vähäsantanen Katja. The development and validation of emotional agency at work measure. ProPel2019 konferenssi. Sydney, Australia, 9.12.2019

Hökkä Päivi, Ikävalko Heini, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Vähäsantanen Katja. The development and validation of emotional agency at work measure. ProPel2019 konferenssi. Sydney, Australia, 9.12.2019

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Heading for the future: Building professional agency among Finnish teacher educators. Earli 2019 konferenssi. Aachen, Saksa, 12.8.2019

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Heading for the future: Building professional agency among Finnish teacher educators. Earli 2019 konferenssi. Aachen, Saksa, 12.8.2019

Paloniemi Susanna, Penttonen Markku, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Integrating self-reports and EDA in studying emotions in professional learning. Earli BIO Learn&Teach emerging field group. Utrecht, Alankomaat, 9.1.2019

Vähäsantanen Katja. Opettajan identiteetti muutosvirrassa: Ahdistusta vai innostusta?. Ammatillisten opettajien opintopäivä. Jyväskylä, Suomi, 17.11.2018

Hökkä Päivi, Ikävalko Heini, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Tunteiden hallinnasta tunnetoimijuuteen työssä. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 2.11.2018

Hökkä Päivi, Ikävalko Heinim, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Tunteiden hallinnasta tunnetoimijuuteen työssä. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 2.11.2018

Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Tunteet työssä oppimisessa: tutkimusmetodisia näkökulmia ja avauksia. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 1.11.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Johtajat tunnekylvyssä: Tunne, oppiminen ja tunne. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 1.11.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Johtajat tunnekylvyssä: Tunne, oppiminen ja tunne. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 1.11.2018

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna. Emotions in professional learning at work - Review. Earli Sig 14 Learning and Professional Development. Geneve, Sveitsi, 14.9.2018

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna. Emotions in professional learning at work - Review. Earli Sig 14 Learning and Professional Development. Geneve, Sveitsi, 14.9.2018

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Tuomas Eteläpelto, Vesa Lappalainen. Developing an on-line application, Emotion Circle (EC), for the self-assessment in agentic learning at work. EARLI SIG 14 Conference. Sveitsi, Geneve, Sveitsi, 13.9.2018

Paloniemi Susanna, Penttonen Markku, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Emotions in Professional Learning: Integrating Self-report and Psychophysiological Measurement Data. Eerli Sig14 Learning and Professional Development. Geneva, Sveitsi, 13.9.2018

Hökkä Päivi, Ikävalko Heini, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Rantanen Jarkko. Emotional agency in organizational change. Earli Sig 14 Learning and Professional Development. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

Hökkä Päivi, Ikävalko Heini, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Rantanen Jarkko. Emotional agency in organizational change. Earli Sig 14 Learning and Professional Development. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Leaders’ professional learning – Are emotions significant?. EARLI SIG 14 Conference. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Leaders’ professional learning – Are emotions significant?. EARLI SIG 14 Conference. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

van der Wal Merel M., Vähäsantanen Katja. Measuring professional agency in Finnish and Dutch contexts: a need for applying a double standard?. EARLI SIG 14 Conference. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

van der Wal Merel M., Vähäsantanen Katja. Measuring professional agency in Finnish and Dutch contexts: a need for applying a double standard?. EARLI SIG 14 Conference. Geneve, Sveitsi, 12.9.2018

Goller Michael, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Dagmar, Harteis Christian. Motivations and perceptions of Finnish and German teacher students for choosing teaching career. ECER 2018. Bolzano, Italia, 6.9.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. How is professional agency manifested and resourced in the university context?. EARLI SIG 11 conference. Kristiansand, Norja, 14.6.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. How is professional agency manifested and resourced in the university context?. EARLI SIG 11 conference. Kristiansand, Norja, 14.6.2018

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Socially resourced and agentic professional identity work during an identity coaching programme. EARLI SIG 11 conference. Kristiansand, Norja, 13.6.2018

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Socially resourced and agentic professional identity work during an identity coaching programme. EARLI SIG 11 conference. Kristiansand, Norja, 13.6.2018

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Ammatillisen toimijuuden tutkiminen ja tukeminen – Kohti parempaa työelämää. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 3.11.2017

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Ammatillisen toimijuuden tutkiminen ja tukeminen – Kohti parempaa työelämää. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 3.11.2017

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. Professional agency in the university context: Academic freedom or chains?. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 1.9.2017

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. Professional agency in the university context: Academic freedom or chains?. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 1.9.2017

Christian Harteis, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Goller Michael; Dagmar. Comparison of Finnish and German teacher students’ motivations for choosing teaching career. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Christian Harteis, Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Festner Goller Michael; Dagmar. Comparison of Finnish and German teacher students’ motivations for choosing teaching career. EARLI2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Developing methods for undesratnding the role of emotions in agentic learning at work (REAL). EARLI 2017 biennal conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Developing methods for undesratnding the role of emotions in agentic learning at work (REAL). EARLI 2017 biennal conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Fostering professional learning and agency – An identity coaching programme. EARLI2017 conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Fostering professional learning and agency – An identity coaching programme. EARLI2017 conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Vähäsantanen Katja. Vocational teachers’ professional agency in the stream of change. EARLI 2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Vähäsantanen Katja. Vocational teachers’ professional agency in the stream of change. EARLI 2017 Conference. Tampere, Suomi, 31.8.2017

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli. The Reciprocal Relationship Between Emotions And Agency In The Workplace. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli. The Reciprocal Relationship Between Emotions And Agency In The Workplace. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017

Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. Motivations for Choosing Teaching Career – Comparison of Finnish and German Teacher Students. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017

Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. Motivations for Choosing Teaching Career – Comparison of Finnish and German Teacher Students. ECER2017. Copenhagen, Tanska, 23.8.2017

Kauppinen Merja , Kainulainen Johanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Primary school teachers’ professional agency in the course of an in-service training programme. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 7.7.2017

Kauppinen Merja , Kainulainen Johanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Primary school teachers’ professional agency in the course of an in-service training programme. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 7.7.2017

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli, Vainionpää Mirva. REAL – Role of emotions in agentic learning at work. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 6.7.2017

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli, Vainionpää Mirva. REAL – Role of emotions in agentic learning at work. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 6.7.2017

Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. ‘I want to become a teacher’ - Comparison of Finnish and German teacher students’ motivations for choosing teaching career. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017

Ursin Jani, Harteis Christian, Vähäsantanen Katja, Goller Michael, Festner Dagmar. ‘I want to become a teacher’ - Comparison of Finnish and German teacher students’ motivations for choosing teaching career. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. The opportunities for academics’ professional agency in a Finnish university context. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Räikkönen Eija, Hökkä Päivi. The opportunities for academics’ professional agency in a Finnish university context. 18th Biennial ISATT Conference 2017. Salamanca, Espanja, 4.7.2017

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli. The reciprocal relationship between emotions and agency in the workplace. Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 4.11.2016

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli. The reciprocal relationship between emotions and agency in the workplace. Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 4.11.2016

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. The role of emotions in agentic learning at work (REAL). Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 2.11.2016

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. The role of emotions in agentic learning at work (REAL). Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 2.11.2016

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Agency and learning in the work of software professionals. Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 2.11.2016

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Agency and learning in the work of software professionals. Nordic Working Life Conference. Tampere, Suomi, 2.11.2016

Vähäsantanen Katja, Hämäläinen Raija. Emotionally empowered and challenged relationships between vocational teachers’ professional identity and their work. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 26.8.2016

Vähäsantanen Katja, Hämäläinen Raija. Emotionally empowered and challenged relationships between vocational teachers’ professional identity and their work. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 26.8.2016

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Teacher educators’ collective agency in re-negotiating professional identity – Transforming marginality to strength. ECER conference. Dublin, Irlanti, 25.8.2016

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Teacher educators’ collective agency in re-negotiating professional identity – Transforming marginality to strength. ECER conference. Dublin, Irlanti, 25.8.2016

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Agentic learning for work: Evidence from complementary work-related interventions. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 25.8.2016

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. Agentic learning for work: Evidence from complementary work-related interventions. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 25.8.2016

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Räikkönen Eija. Professional agency and learning at work: Developing a practical assessment tool. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 25.8.2016

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Räikkönen Eija. Professional agency and learning at work: Developing a practical assessment tool. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 25.8.2016

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. The role of emotions in agentic learning at work (REAL). EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 24.8.2016

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. The role of emotions in agentic learning at work (REAL). EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Regensburg, Saksa, 24.8.2016

Ursin Jani, Vähäsantanen Katja. What Can Be Learned from the Finnish Education and Teaching?. Vierailuluento Paderbornin yliopistossa. Paderborn, Saksa, 23.5.2016

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna. Tunteiden värittämä arki ja toimijuus työssä. Aikuiskasvatustieteen tutkijatapaaminen. Jyväskylä, Suomi, 19.2.2016

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna. Tunteiden värittämä arki ja toimijuus työssä. Aikuiskasvatustieteen tutkijatapaaminen. Jyväskylä, Suomi, 19.2.2016

Vähäsantanen Katja, Ursin Jani, Hökkä Päivi. Between External Pressures and Internal Ambitions – Conflicting Narratives of Academic Work. The Researching Work and Learning (RWL) conference. Singapore, Singapore, 11.12.2015

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. A multilevel learning programme – Towards agentic and creative learning in organisations. Researching Work and Learning. Singapore, Singapore, 10.12.2015

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. A multilevel learning programme – Towards agentic and creative learning in organisations. Researching Work and Learning. Singapore, Singapore, 10.12.2015

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Räikkönen Eija, Vilkki Iida-Lotta, Ihanainen-Rokio Outi. Agentic learning at work for the 21st century: Components and critical conditions. Researching Work and Learning. Singapore, Singapore, 9.12.2015

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Räikkönen Eija, Vilkki Iida-Lotta, Ihanainen-Rokio Outi. Agentic learning at work for the 21st century: Components and critical conditions. Researching Work and Learning. Singapore, Singapore, 9.12.2015

Ursin Jani, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Emotionally Imbued Professional Identity and Agency of Finnish Academics. European Conference on Educational Research. Budapest, Unkari, 10.9.2015

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Teacher educators' collective agency and identity re-negotiation amid tensioned work practices. 17th Biennial Conference of Teachers and Teaching (ISATT). Auckland, Uusi-Seelanti, 14.7.2015

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Teacher educators' collective agency and identity re-negotiation amid tensioned work practices. 17th Biennial Conference of Teachers and Teaching (ISATT). Auckland, Uusi-Seelanti, 14.7.2015

Vähäsantanen Katja, Hämäläinen Raija. Relationships between vocational teachers’ professional identities and work: Empowering or withering in the changing landscape of vocational education and training?. Seminar on VET teachers. Jyväskylä, Suomi, 1.12.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Herranen Sanna, Mahlakaarto Salme. Interventions for strengthening professional agency and work-related learning — Outcomes and development suggestions. ECER Conference. Porto, Portugali, 3.9.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Herranen Sanna, Mahlakaarto Salme. Interventions for strengthening professional agency and work-related learning — Outcomes and development suggestions. ECER Conference. Porto, Portugali, 3.9.2014

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Mahlakaarto Salme. Identity Coaching Programme as a Multiple Learning Platform. ECER2014 Conference. Porto, Portugali, 3.9.2014

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Mahlakaarto Salme. Identity Coaching Programme as a Multiple Learning Platform. ECER2014 Conference. Porto, Portugali, 3.9.2014

Vähäsantanen Katja, Hämäläinen Raija. Teachers’ Work and Professional Identity amid the Changing Landscape of Vocational Education and Training. ECER2014 Conference. Porto, Portugali, 2.9.2014

Vähäsantanen Katja, Hämäläinen Raija. Teachers’ Work and Professional Identity amid the Changing Landscape of Vocational Education and Training. ECER2014 Conference. Porto, Portugali, 2.9.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Herranen Sanna, Collin Kaija. Interventions for strengthening professional agency and work-related learning — Outcomes and development suggestions. Earli sig 14 Conference: Transformations in Knowledge and Professional Learning. Oslo, Norja, 27.8.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Herranen Sanna, Collin Kaija. Interventions for strengthening professional agency and work-related learning — Outcomes and development suggestions. Earli sig 14 Conference: Transformations in Knowledge and Professional Learning. Oslo, Norja, 27.8.2014

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. A leadership coaching programme as a learning platform: Cultivated identities, practical tools for leadership, and collective and challenging processes. EARLIsig 14: Transformations in Knowledge and Professional Learning. Oslo, Norja, 27.8.2014

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli. A leadership coaching programme as a learning platform: Cultivated identities, practical tools for leadership, and collective and challenging processes. EARLIsig 14: Transformations in Knowledge and Professional Learning. Oslo, Norja, 27.8.2014

Collin Kaija, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Manifesting professional agency - Voices from democratic dialogues in hospital organization. OLKC International Conference on Organizational Learning, Knowledge and Capabilities. Oslo, Norja, 23.4.2014

Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Näkökulmia ja menetelmiä toimijuuden vahvistamiseen koulutus- ja terveydenhuoltoalalla. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Turku, Suomi, 7.2.2014

Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi. Näkökulmia ja menetelmiä toimijuuden vahvistamiseen koulutus- ja terveydenhuoltoalalla. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Turku, Suomi, 7.2.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Mitä on toimijuus ja miten käsitteellistää ammatillista toimijuutta työssä?. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Turku, Suomi, 6.2.2014

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Mitä on toimijuus ja miten käsitteellistää ammatillista toimijuutta työssä?. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen. Turku, Suomi, 6.2.2014

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Valmennusohjelma johtajien toimijuutta ja identiteettiä vahvistamassa. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 22.11.2013

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Valmennusohjelma johtajien toimijuutta ja identiteettiä vahvistamassa. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 22.11.2013

Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Mahlakaarto Salme, Herranen Sanna. Professional agency and workplace learning — developing a multilevel intervention programme. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 21.11.2013

Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Mahlakaarto Salme, Herranen Sanna. Professional agency and workplace learning — developing a multilevel intervention programme. Kasvatustieteen päivät. Jyväskylä, Suomi, 21.11.2013

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja, Collin Kaija, Herranen Sanna, Mahlakaarto Salme. Professional agency and workplace learning: Developing a multilevel intervention programme. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 7.11.2013

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija, Mahlakaarto Salme, Herranen Sanna. Professional agency and workplace learning in the midst of change: Developing a multilevel intervention programme. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija, Mahlakaarto Salme, Herranen Sanna. Professional agency and workplace learning in the midst of change: Developing a multilevel intervention programme. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Emotionally embedded identity and professional agency of leaders — Feeling sad, exhausted and amoebic. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Emotionally embedded identity and professional agency of leaders — Feeling sad, exhausted and amoebic. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Combining ethnography and a narrative approach in intervention research — Researchers’ multiple positions. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Combining ethnography and a narrative approach in intervention research — Researchers’ multiple positions. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 11.9.2013

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Promoting leaders’ identities and leadership in a coaching programme. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 10.9.2013

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Herranen Sanna. Promoting leaders’ identities and leadership in a coaching programme. The European Conference on Educational Research. Istanbul, Turkki, 10.9.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Critical discussion and suggestion of a subject-centred socio-cultural approach. ESREA conference. Berlin, Saksa, 6.9.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Critical discussion and suggestion of a subject-centred socio-cultural approach. ESREA conference. Berlin, Saksa, 6.9.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Promoting professional agency: Methodic challenges of intervention research. 15th Biennial EARLI conference. Munich, Saksa, 27.8.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Promoting professional agency: Methodic challenges of intervention research. 15th Biennial EARLI conference. Munich, Saksa, 27.8.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Promoting professional agency in education and health care work. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 4.7.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Promoting professional agency in education and health care work. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 4.7.2013

Hämäläinen Raija, Vähäsantanen Katja. Theoretical and pedagogical perspectives on orchestrating creativity and collaborative learning. 6th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgium, Belgia, 3.7.2013

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Agency-centred coupling – A combination of sustainable management practices in tightly and loosely coupled organizations. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 3.7.2013

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Agency-centred coupling – A combination of sustainable management practices in tightly and loosely coupled organizations. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 3.7.2013

Vähäsantanen Katja. An agency-centred approach to educational change and teachers’ identities. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 3.7.2013

Vähäsantanen Katja. An agency-centred approach to educational change and teachers’ identities. 16th Biennial Conference on Teachers and Teaching. Ghent, Belgia, 3.7.2013

Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Herranen Sanna, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Promoting professional agency in education and health care work. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 20.6.2013

Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Herranen Sanna, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Promoting professional agency in education and health care work. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 20.6.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Why identity and agency are relevant to professional learning?. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 20.6.2013

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Why identity and agency are relevant to professional learning?. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 20.6.2013

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Herranen Sanna, Eteläpelto Anneli. Creating spaces for workplace learning: professional identity negotiation and agency. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 19.6.2013

Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Hökkä Päivi, Herranen Sanna, Eteläpelto Anneli. Creating spaces for workplace learning: professional identity negotiation and agency. 8th International Conference: Researching Work and Learning. Stirling, Iso-Britannia, 19.6.2013

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna. Promoting Professional Agency in Education and Health Care. EAPRIL-konferenssi. Jyväskylä, Suomi, 28.11.2012

Vähäsantanen Katja. Ammatillisen opettajan työ: Työelämäyhteistyö ja opetussuunnitelmaprosessi. Uraohjaus-hankkeen luentoiltapäivä. Mikkeli, Suomi, 27.11.2012

Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Herranen Sanna, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Ammatillisen toimijuuden vahvistaminen opetus- ja terveydenhuoltoalan työssä. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 23.11.2012

Eteläpelto Anneli, Collin Kaija, Herranen Sanna, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme, Paloniemi Susanna, Vähäsantanen Katja. Ammatillisen toimijuuden vahvistaminen opetus- ja terveydenhuoltoalan työssä. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 23.11.2012

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Miksi identiteetti ja toimijuus ovat merkittäviä työssä oppimisen kannalta – yhteenvetoa ja tulkintaa empiirisen tutkimusevidenssin pohjalta. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 23.11.2012

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna. Miksi identiteetti ja toimijuus ovat merkittäviä työssä oppimisen kannalta – yhteenvetoa ja tulkintaa empiirisen tutkimusevidenssin pohjalta. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 23.11.2012

Vähäsantanen Katja. Tiedon sosiaalinen rakentuminen ja eettiset kysymykset narratiivisessa tutkimuksessa. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 22.11.2012

Vähäsantanen Katja. Tiedon sosiaalinen rakentuminen ja eettiset kysymykset narratiivisessa tutkimuksessa. Kasvatustieteen päivät. Helsinki, Suomi, 22.11.2012

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Promoting Professional Agency in Education and Health Care Work. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 19.9.2012

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Mahlakaarto Salme. Promoting Professional Agency in Education and Health Care Work. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 19.9.2012

Vähäsantanen Katja. Workplace Learning – How It Emerges and Why It May Not Occur?. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 19.9.2012

Vähäsantanen Katja. Workplace Learning – How It Emerges and Why It May Not Occur?. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 19.9.2012

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme. Promoting Individual and Collective Transformations in an Educational Organization: Tools and Methods for Leaders. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 18.9.2012

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Mahlakaarto Salme. Promoting Individual and Collective Transformations in an Educational Organization: Tools and Methods for Leaders. ECER2012 Conference. Cadiz, Espanja, 18.9.2012

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Towards a reconceptualization of professional agency at work. Professional Practice, Education and Learning Conference 2012. UK, Iso-Britannia, 11.5.2012

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Towards a reconceptualization of professional agency at work. Professional Practice, Education and Learning Conference 2012. UK, Iso-Britannia, 11.5.2012

Vähäsantanen Katja. Professional agency in the context of changing professional and organisational boundaries. Professional Practice, Education and Learning Conference 2012. UK, Iso-Britannia, 11.5.2012

Vähäsantanen Katja. Professional agency in the context of changing professional and organisational boundaries. Professional Practice, Education and Learning Conference 2012. UK, Iso-Britannia, 11.5.2012

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Agency – Where is it found, and how is it related to learning, identity, commitment and well-being. 7th International Conference on Researching Work and Learning. Shanghai, Kiina, 7.12.2011

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi. Agency – Where is it found, and how is it related to learning, identity, commitment and well-being. 7th International Conference on Researching Work and Learning. Shanghai, Kiina, 7.12.2011

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Promoting professional agency in education and health care. 7th Researching Work and Learning. Shanghai, Kiina, 5.12.2011

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Promoting professional agency in education and health care. 7th Researching Work and Learning. Shanghai, Kiina, 5.12.2011

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. The various degrees of teachers' agency in tightly and loosely coupled educational organisations: the individual and social consequences. ECER 2011. Berliini, Saksa, 13.9.2011

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. The various degrees of teachers' agency in tightly and loosely coupled educational organisations: the individual and social consequences. ECER 2011. Berliini, Saksa, 13.9.2011

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Towards reconceptualising professional agency at work. EARLI Conference 2011. Exeter, UK, Iso-Britannia, 2.9.2011

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Towards reconceptualising professional agency at work. EARLI Conference 2011. Exeter, UK, Iso-Britannia, 2.9.2011

Hämäläinen Raija, Vähäsantanen Katja, Oksanen Kimmo. Integrating CSCL in Vocational Education: Orchestration. Workshop; How to integrate CSCL in classroom life. Hongkong, Hongkong, 4.7.2011

Vähäsantanen Katja. Ammatillisten opettajien identiteetit, sitoutuminen ja työhyvinvointi organisaation ja työn muutoksessa. Kasvatustieteen päivät. Rovaniemi, Suomi, 25.11.2010

Vähäsantanen Katja. Ammatillisten opettajien identiteetit, sitoutuminen ja työhyvinvointi organisaation ja työn muutoksessa. Kasvatustieteen päivät. Rovaniemi, Suomi, 25.11.2010

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. Toimijuuden tilat ja tunnot opettajan työssä. Prof. Anneli Eteläpellon juhlakirjan julkistamisseminaari ja vastaanotto. Jyväskylä, Suomi, 12.11.2010

Hämäläinen Raija, Vähäsantanen Katja. Creativity in collaborative learning and teacher's work. Writing workshop II. Tampere, Suomi, 4.11.2010

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Toimijuuden tilat ja tunnot - opettajien muuttuva työ koulutusorganisaatioissa. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 4.11.2010

Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja. Toimijuuden tilat ja tunnot - opettajien muuttuva työ koulutusorganisaatioissa. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 4.11.2010

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Negotiations of career trajectories within transitional situations. ECER 2010: The European Conference on Educational Research. Helsinki, Suomi, 25.8.2010

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Negotiations of career trajectories within transitional situations. ECER 2010: The European Conference on Educational Research. Helsinki, Suomi, 25.8.2010

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Recent notions of agency: Towards reconceptualising professional agency at work. EARLI-SIG 14 Conferenssi. Mynchen, Saksa, 24.8.2010

Eteläpelto Anneli, Hökkä Päivi, Vähäsantanen Katja, Paloniemi Susanna, Collin Kaija. Recent notions of agency: Towards reconceptualising professional agency at work. EARLI-SIG 14 Conferenssi. Mynchen, Saksa, 24.8.2010

Vähäsantanen Katja. Power dynamics in the course of the interview. Sociology of Education: Research Training Course. Reykjavik, Islanti, 18.5.2010

Vähäsantanen Katja. Power dynamics in the course of the interview. Sociology of Education: Research Training Course. Reykjavik, Islanti, 18.5.2010

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. Haastatteluvuorovaikutus: Tilanteesta toiseen, erontekoja ja samuutta. Kasvatustieteteen päivät. Tampere, Suomi, 26.11.2009

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. Haastatteluvuorovaikutus: Tilanteesta toiseen, erontekoja ja samuutta. Kasvatustieteteen päivät. Tampere, Suomi, 26.11.2009

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Saarinen Jaana. Creativity and agency in negotiating career trajectories within transitional situations. Work Research Conference. Tampere, Suomi, 4.11.2009

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli, Saarinen Jaana. Creativity and agency in negotiating career trajectories within transitional situations. Work Research Conference. Tampere, Suomi, 4.11.2009

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. Interview interaction: Gender, age and profession. ECER 2009: The European Conference on Educational Research. Wien, Itävalta, 29.9.2009

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. Interview interaction: Gender, age and profession. ECER 2009: The European Conference on Educational Research. Wien, Itävalta, 29.9.2009

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena. Teachers’ agency in professional learning and identity negotiations: constraints and opportunities. 13th Biennial Conference for EARLI: Fostering communities of learners. Amsterdam, Alankomaat, 25.8.2009

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena. Teachers’ agency in professional learning and identity negotiations: constraints and opportunities. 13th Biennial Conference for EARLI: Fostering communities of learners. Amsterdam, Alankomaat, 25.8.2009

Vähäsantanen Katja. Learning about professional self among vocational teachers. The 6th International Conference on Researching Work and Learning (RWL). Roskilde, Tanska, 30.6.2009

Vähäsantanen Katja. Learning about professional self among vocational teachers. The 6th International Conference on Researching Work and Learning (RWL). Roskilde, Tanska, 30.6.2009

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. The professional agency of private entrepreneurs. The 6th International Conference on researching Work and Learning. Roskilde, Tanska, 29.6.2009

Eteläpelto Anneli, Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana. The professional agency of private entrepreneurs. The 6th International Conference on researching Work and Learning. Roskilde, Tanska, 29.6.2009

Vähäsantanen Katja. Interview interaction and positioning between researcher and research participants. FIGSEL’s Annual seminar: Analysis and interpretation of materials. Turku, Suomi, 26.5.2009

Vähäsantanen Katja. Interview interaction and positioning between researcher and research participants. FIGSEL’s Annual seminar: Analysis and interpretation of materials. Turku, Suomi, 26.5.2009

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Vocational teachers’ identity negotiations and learning through an educational reform. Work, learning and welfare: Changing identities and practices – International workshop. Jyväskylä, Suomi, 1.4.2009

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Vocational teachers’ identity negotiations and learning through an educational reform. Work, learning and welfare: Changing identities and practices – International workshop. Jyväskylä, Suomi, 1.4.2009

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana, Eteläpelto Anneli. Ammatillisten opettajien toimijuus koulutuksen ja työelämän rajapinnoilla. Kasvatustieteen päivät. Turku, Suomi, 27.11.2008

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana, Eteläpelto Anneli. Ammatillisten opettajien toimijuus koulutuksen ja työelämän rajapinnoilla. Kasvatustieteen päivät. Turku, Suomi, 27.11.2008

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana, Eteläpelto Anneli. Vocational teachers’ subjectivity and agency in boundary-crossing practices. ECER2008 Conference. Göteborg, Ruotsi, 12.9.2008

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana, Eteläpelto Anneli. Vocational teachers’ subjectivity and agency in boundary-crossing practices. ECER2008 Conference. Göteborg, Ruotsi, 12.9.2008

Vähäsantanen Katja, Saarinen Jaana, Eteläpelto Anneli. Vocational teachers' subjectivity and agency in boundary-crossing practices. ECER 2008. University of Gothenburg, Ruotsi, 12.9.2008

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Pathways through an educational reform: learning and identity among vocational teachers. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Jyväskylä, Suomi, 28.8.2008

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. Pathways through an educational reform: learning and identity among vocational teachers. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference. Jyväskylä, Suomi, 28.8.2008

Vähäsantanen Katja. Haastattelukertomusten rakentuminen ja analysointi. FIGSEL Seminar: Methodological trends in educational research. Espoo, Suomi, 10.6.2008

Vähäsantanen Katja. Haastattelukertomusten rakentuminen ja analysointi. FIGSEL Seminar: Methodological trends in educational research. Espoo, Suomi, 10.6.2008

Vähäsantanen Katja. Vocational teachers’ personal strategies in the reform context. International School on Educational Research. Jyväskylä, Suomi, 29.1.2008

Vähäsantanen Katja. Vocational teachers’ personal strategies in the reform context. International School on Educational Research. Jyväskylä, Suomi, 29.1.2008

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena. Opettajien ammatilliset identiteettineuvottelut kahdessa erilaisessa koulutusorganisaatiossa. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 8.11.2007

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena. Opettajien ammatilliset identiteettineuvottelut kahdessa erilaisessa koulutusorganisaatiossa. Työelämän tutkimuspäivät. Tampere, Suomi, 8.11.2007

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena, Karen Littleton. The negotiations of teachers’ professional identity in the socio-cultural context of work organisations. EARLI Developing Potentials for Learning -Conference. Budapest, Unkari, 31.8.2007

Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Eteläpelto Anneli, Rasku-Puttonen Helena, Karen Littleton. The negotiations of teachers’ professional identity in the socio-cultural context of work organisations. EARLI Developing Potentials for Learning -Conference. Budapest, Unkari, 31.8.2007

Vähäsantanen Katja. Ammattiopettajan ammatillisen identiteetin rakentuminen koulutusinstituutioiden ja työelämän rajapinnoilla. Kasvatuksen, koulutuksen ja oppimisen valtakunnallisen tutkijakoulun (KASVA:n) avausseminaari. Turku, Suomi, 15.3.2007

Vähäsantanen Katja. Ammattiopettajan ammatillisen identiteetin rakentuminen koulutusinstituutioiden ja työelämän rajapinnoilla. Kasvatuksen, koulutuksen ja oppimisen valtakunnallisen tutkijakoulun (KASVA:n) avausseminaari. Turku, Suomi, 15.3.2007

Vähäsantanen Katja, Eteläpelto Anneli. The construction of vocational teachers' professional identity on the boundaries between schooling and working life institutes. EARLI SIG Learning and Professional Development Conference. Heerlen, Alankomaat, 13.10.2006

Eteläpelto Anneli, Paloniemi Susanna, Collin Kaija, Vähäsantanen Katja, Hökkä Päivi, Anne Virtanen. Professional identity in working-life communities- The challenges, cionstraints and dilemmas encountered in learning and in the construction of professional subjectivities in creative and human-centred work. EARLI SIG Learning and Professional Development Conference. Heerlen, Alankomaat, 11.10.2006

Vähäsantanen Katja. The construction of vocational teachers’ professional identity on the boundaries between schooling and working life institutes. Professional growth and guidance of life-wide and life-long learning workshop. Jyväskylä, Suomi, 23.5.2006