Erityisoppilaiden ei nyt anneta opiskella etänä, vaikka moni koki sen keväällä helpommaksi

Espoolainen Oliver Jokelainen menee joka päivä koululle seuraamaan samaa opetusta, jonka hänen koulutoverinsa seuraavat kotona.

Oliver Jokelainen, 15, oli viime vuoden keväällä etäopetuksessa, koska perheessä on riskiryhmään kuuluvia. Etäopetuksessa kontaktin saaminen opettajiin oli vaikeaa ja tehtäviä tuli enemmän kuin lähiopetuksessa. ”Minulla onneksi tipahti keskiarvo vain vähän”, hän kertoo.

| Päivitetty

Espoolainen Oliver Jokelainen, 15, menee joka aamu kouluun, jossa hän seuraa luokkansa opetusta tietokoneelta. Samaa opetusta hänen koulutoverinsa seuraavat etänä kodeistaan.

Oliver Jokelaisella on autismin kirjon diagnoosi ja erityisen tuen päätös. Hän on aiemmin ollut pienryhmässä, mutta on nykyään integroitu tavallisen perusopetuksen ryhmään.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat