Oppivelvollisuuden pidentämisen sijaan tukea oppimisvaikeuksien voittamiseen

Poikkeusoloissa monet oppivelvollisuuden pidentämisen toteutumista säätelevät kysymykset jäävät vaille riittävää selvitystä.

Koronavirusepidemia on osoittanut suomalaisen koulun eettisen selkärangan olevan vahva. Opettajien, koulujen muun henkilöstön ja hallinnon yhteisponnistuksin oppilaille on voitu tarjota toimivaa opetusta myös poikkeusoloissa.

Koronavirustilanteen vaikutukset oppimiseen eivät kuitenkaan rajoitu epidemia-aikaan. Moni lapsi ja nuori kärsii vakavasti oppimistaan häiritsevistä ongelmista vielä pitkään poikkeusajan väistyttyä. On erittäin tärkeää jo nyt varautua näihin jälkiseurauksiin.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide