Tutkimus: Suomalais­oppilaiden osaaminen maailman kärkeä luonnon­tieteissä – ero heikosti ja hyvin menestyvien oppilaiden välillä on kuitenkin kasvanut

Kansainvälisen TIMMS-tutkimuksen tulosten mukaan erot parhaiten ja heikoiten menestyvien oppilaiden oppimistuloksissa ovat Suomessa kasvaneet.

Erot suomalaisten peruskouluoppilaiden oppimistuloksissa ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana kasvaneet huomattavasti. Erot tyttöjen ja poikien suorituksissa ovat kuitenkin kavenneet.

Suomalaisten neljäs- ja kahdeksasluokkalaisten matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen on hyvää tasoa, selviää tiistaina julkistetusta kansainvälisestä TIMSS 2019 -tutkimuksesta (Trends in International Mathematics and Science Study.)

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat