Jokainen nuori tarvitsee toisen asteen tutkinnon

Toisen asteen koulutuksen suorittaminen ehkäisee syrjäytymistä ja rikollisuutta. Erityisen selvästi tämä näkyy poikien kohdalla. Tämä selviää eilen julkistetusta Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen VATT:n, Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen Etlan ja Helsingin yliopiston tutkimuksesta.

Tutkimuksen aineistona käytettiin yhteisvalinta-aineistoja vuosilta 1996–2003. Lisäksi aineistona oli tietoa toisen asteen koulutusohjelmien sisäänpääsyrajoista sekä käräjäoikeuksien antamista tuomioista.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Keskisuomalaisen sisällöt.

Tilaa 6 kk 5,90 €/kk Tilaa 2 kk 17 €/kk

• Tilaajana saat monipuolista luettavaa vuoden jokaisena päivänä. Tarkista paikalliset puheenaiheet ja lue kiinnostavimmat juttumme jatkuvasti päivittyvästä KSML.fi-verkkopalvelusta. Tee tilaus ja valitse juuri sinulle sopivin tapa lukea.