Uusi tutkimus pani suomalais­professorit järjestykseen julkaisujensa perusteella: Katso listat seitsemän alan kärki­nimistä

Uusi tutkimus selvitti, mikä on suomalaisten yliopistojen professoreiden tieteellisten julkaisujen kansainvälinen taso. 43 professorilla ei ole yhtäkään korkean tason julkaisua.

Minna Huotilainen tutkii sitä, mitä aivoissa tapahtuu, kun ihminen oppii. Hän haastaa myös koulumaailmaa soveltamaan aivotutkimuksen tuloksia.

| Päivitetty

Kasvatustieteissä jyräävät naiset, taloustieteessä miehet – ainakin, jos suomalaiset professorit pannaan järjestykseen arvostetuissa kansainvälisissä tiedelehdissä julkaistujen artikkeleiden perusteella.

Nyt tällainen järjestely on tehty, ja kasvatustieteen kärkikymmenikköön mahtui pelkkiä naisia. Se on tutkituista tieteenaloista ainoa lajissaan: esimerkiksi taloustieteessä kymmenen kärkeen naisia sijoittui kaksi.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat